Wat een heerlijke dag..!! - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Tim Veeke - WaarBenJij.nu Wat een heerlijke dag..!! - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Tim Veeke - WaarBenJij.nu

Wat een heerlijke dag..!!

Door: Patricia

Blijf op de hoogte en volg Tim

09 Oktober 2012 | Curaçao, Curaçao

kennen jullie dat nummer...v Walter Kroes. WAT EEN HEERLIJKE DAG....

Ik kom net terug lopen van de sportschool met dat nummer in mijn hoofd...

Het was met recht een heerlijke dag..

Allemaal best vroeg wakker. 6.00 uur , maar allemaal doorgeslapen..
Heerlijk buiten op ons balkon met z'n 4tjes ontbijten.. En wat zien we.. 5 wilde dolfijnen in de zee.. Wat wil je nog meer op de vroege ochtend!

Mama gaat een duik nemen in het zwembad. 1200 meter gezwommen. Best saai in je eentje... Maar gelukkig heb ik vanaf donderdagochtend weer een zwem maatje... Daarna papa naar de sportschool. Tim lekker effe spelen, en Brent nog een tukkie..
Dan op naar de wel verdiende koffie..
Tim gaat weer een stuk lopen in zijn rollator. (ong 100 meter)
We hadden eerst een rollator met zadel , en sinds kort deze zonder zadel.
Door Tim zijn spierslapte is het best lastig om deze rollator te sturen. Tot op heden hadden we de voorwielltjes nog vast staan, zodat hij alleen vooruit kon lopen (dat kost minder kracht) en kleine stukjes oefenen zonder de fixatie. En vandaag heeft Tim echt een heel eind gelopen zonder de fixatie erop, en gevoetbald, en wat bochtjes super goed genomen... Zo gaaf om te zien...
Dat is het heerlijke van vakantie.. Dan heb je er alle tijd voor, om te oefenen..

Na het bakkie, een lekkere duik in de zee met z'n 4tjes.. En dan best effe haasten. Want om 12.30 moeten we ons melden voor het intake gesprek.

Merel (fysio), Monique (kinderpsycholoog) en Esther de stagiare zitten al op ons te wachten.
jaja.. Tim heeft 4 dames tot zijn beschikking, want ook nog een dolfijnentrainster. En hij zwemt met Li-Na.

Na het intake gesprek, waarin allerlei dingen naar voren komen. Waar we tegen aan lopen, waar we mee bezig zijn. Waar Tim zijn ontwikkeling zit..
Gaan we effe een bakkie doen.Tim was al een wet-suit passen. En daarna op naar het dok.. Waar onze kleine (grote) man weer aan de slag gaat.
Brent slaapt heerlijjk ondertussen.. Dus papa en mama kunnen genieten vd therapie.

In het water is Tim relaxed en werkt hij goed mee aan de oefeningen.
Op het dok moet Tim op een soort skippie bal zitten. Dat gaat heel goed alleen. Maar hij vindt Li-na intressanter dan de opdrachten op het dok..
haha.. zou ik ook vinden...
Daarna weer het water in. En Tim mag weer kiezen doormiddel van de kaarten.
En dan is de tijd, alweer voorbij.

Tim gaat zich douchen en aankleden. Ook dat hoort bij de sessie. En als ze klaar zijn gaat Tim nog opruimen binnen en komt Merel even met ons evalueren...

Tim is nieuw voor haar, dus het was even aftasten allemaal. Maar dat gaat helemaal goed komen van de week.
Ze gaan kijken qua communicatie waar hij het beste op reageerd.
Tim bijt best vaak op zijn handen. Ze hebben hem vanm voor het eerst een kauw koord gegeven , (dat heb je in levels) (qua stugheid) Tim kreeg level 3 , en dat ging goed. Zo kan hij wat spanning wegbijten. Maar het is ook goed voor de ontwikkeling van de klanken.
Ze gaan daar morgen mee verder. Met allerlei verschillende structuren en trilstaven zijn mond spieren wakker maken, om dat gebied "wakker" te maken..
Maar ook met het lopen. Zijn been spieren moeten nog sterker worden. Hij overstrekt zijn knieen nog te veel. En de focus bij het lopen..

Het was weer een leerzame middag. Andere mensen , die weer op een andere manier naar Tim kijken en wij daardoor ook...
Heerlijk...
We krijgen ook nog een extra sessie met een logopediste ...
Dus genoeg uitdagingen de komende 2 weken....

Tim was best moe na de therapie..
Dus nog effies naar het strand, effe een duik...
En dan heerlijk op ons balkon een happie eten...
Kindjes allebei op tijd slapen... Moe en voldaan...
Mama en papa nog effe sporten.. En nu met een heerlijk bakkie op het balkon, dit verslag aan het schrijven...
Echt genieten dus...

(lYouTube link aanklikken voor een filmpje)

• 09 Oktober 2012 - 05:48

Johan En Jolanda:

Oh wat super om te lezen dat jullie lekker genieten. Jullie hebben het meer dan verdiend.
    En vandaag de 1e therapiedag. Nkeuwe mensen en ook nog andere dolfijn. Maar het zal zeker een succes worden. Leuk om te lezen wat de plannen zijn.
    Foto's zijn ook weer erg leuk. Heerlijk om te zien dat Tim en Brent samen aan het spelen zijn. Heerljjke mannen. Geef ze een dikke knuffel. Jullie nu lekker slapen. Succes morgen bij de 2e therapiedag.
    Liefs xxx

• 09 Oktober 2012 - 07:25

Wilma:

Hallo Allemaal,

Zo, dat klinkt goed zeg! Leuk om jullie verslagen te lezen!
    Morgen ga ik op school met de kids de foto's bekijken!
    Ik wens jullie nog heel veel heerlijke dagen toe!

Lieve groetjes,
    Wilma

• 09 Oktober 2012 - 08:06

Ineke:

Wat een leuke foto van twee kanjers.Klinkt allemaal spannend en weer snel aan de slag. GR XXX

• 09 Oktober 2012 - 08:06

Ineke:

• 09 Oktober 2012 - 08:35

Sandra:

Ha Veekies,
    Jullie zijn lekker actief en Tim is weer goed bezig. Heerlijk hoor.
    Fijne dag vandaag weer.
    xx

• 09 Oktober 2012 - 08:47

Esther En John:

Leuk begin van de dag (voor ons in Nederland) om te beginnen met jullie mail te lezen. Wat is Tim toch een doorzetter, maar ja dat zit bij jullie in de genen. Geweldig!! En wat een leuke foto's van de 2 broertjes. Heerlijk toch, 2 jongens. We wensen jullie nog heel veel plezier en vele leerzame momenten. Lekker genieten met zijn allen.

• 09 Oktober 2012 - 09:06

Mark Van Den Oever:

Hee kanjers,
    Heerlijk om met jullie mooie verhalen mijn werkdag te beginnen. Doet me goed! Geniet allemaall met volle teugen en een dikke kus en knuffel van de Oevertjes. xxxxx

• 09 Oktober 2012 - 09:06

Mark Van Den Oever:

Hee kanjers,

• 09 Oktober 2012 - 09:35

Tante Wendy En De Rest:

Hai,lieverds
    Wat heerlijk om wakker te worden ,het balkon op te lopen en wilde dolfijnen te zien
    ,wat heerlijk die natuur.
    Wat fijn dat Tim het weer zo goed oppakt en je ziet hem gewoon stralen!
    De foto´s zijn ook geslaagd,gaan jullie ook weer filmpjes maken want dat maakt het verslag helemaal compleet,ik wacht met spanning af.
    Goed om te horen dat ze zich ook gaan bezig houden met de communicatie van Tim.
    Ik zie het al weer een pittig programma.
    Knuffels en kusjes van ons

• 09 Oktober 2012 - 09:40

Hendrik:

Hoi kanjers,

Zo dat klinkt allemaal goed zeg!!!ik denk dat jullie beter functioneren bij de warmte!! Heerlijk zo de dag beginnen met jullie verhalen en leuke mooie foto s. Geniet lekker

Xxx Hendrik en Niels

• 09 Oktober 2012 - 09:46

Marjon:

Ik dacht even dat ik het verkeerde verslag had....sportschool op Curacao?? Volgens mij hebben jullie nu al een zonnesteek te pakken ;-)
    Wat een goede eerste therapiedag hebben jullie gehad zeg. Erg leuk om de foto's met Merel en Li-Na te zien. Zet hem op vandaag Tim!

• 09 Oktober 2012 - 09:54

Oma Jeannette En Opa John:

Goedemorgen lieverds wat een verhaal het is net of we erbij zijn als ik het zit te lezen heerlijk wat jullie al
    Zo beleven en die foto's zien dr ook weer zo leuk uit , die met dat handje van Brent zo op het hoofd van Tim of hij wil zeggen grote broer alles Komt goed mooi man nu genieten verder en knuffels van ons

• 09 Oktober 2012 - 10:25

Diana Bouman:

Hallo familie,

Leuk dat het allemaal zo goed gaat, en jeetje wat is Tim gegroeid zeg!
    Hij wordt echt lang, en Brent is ook alweer zo groot.
    De foto's zijn zij erg mooi en je ziet Tim echt genieten,,,leuk hoor.
    Nou veel plezier daar en ik volg jullie mooie vakantie.

Groetjes,
    Tim's peuterjuf Diana

• 09 Oktober 2012 - 13:38

Tiny Koperberg:

Hallo,
    Vanmorgen hebben we met de grote beren op het smartbord naar jullie foto's gekeken.
    Wat zien ze er leuk uit! We werden wel allemaal een beetje jaloers hoor. Wij zitten in berenland en jullie in dolfijnenland. We gunnen het jullie natuurlijk wel van harte!!!
    Fijn dat jullie zo genieten. Tim ziet er super gelukkig uit. Leuk om jullie verhalen te lezen en we genieten allemaal van jullie foto's. Een grote berenkus van alle beren van de Grote beer uit Dordrecht.

• 09 Oktober 2012 - 18:37

O(ma) Van Vliet:

Hallo lieve schatten,
    O(ma) geniet enorm van jullie verhalen en de foto's. We hebben net ook de filmpjes bekeken. Helemaal super zeg.
    Hoop dat alles goed gaat met jullie. Lekker ff uitrusten en genieten van elkaar.
    Morgen hoopt oma op een goede uitslag in het ziekenhuis, zodat ze straks weer fijn kan spelen met Tim en Brent.
    Voor jullie allemaal een hele dikke kus.

• 09 Oktober 2012 - 19:13

Miranda Bijsterbosch:

he hallo
    ik zag vanmorgen toen ik me pc aanzetten eht verslag staan.maaar was nog niet wakker genoeg om het allemaal te gaan lezen.maar ik dacht nu net na he teten ga er is voor zitten.maaar wat een leuk verslag weer.en veel nieuwe dingen er bij heel erg leuk.en als ik dit zo lees komt he tzeker goed de komde 2 weken.
    groetjes miranda

• 09 Oktober 2012 - 21:05

Pieter:

Hoi Tim, wat een prachtig avontuur. Het ziet er allemaal prachtig uit, gezellig met je broer en papa en mama. En hoe heet de dolfijn?
    veel plezier, dikke knuffel Pieter

• 09 Oktober 2012 - 21:40

Fam. Lugthart:

Hai!!! Wat een superdag hebben jullie achter de rug! Tim zal goed slapen na al die gebeurtenissen! Wat een nieuwe "to do list" voor jullie kerel! Hij zal er zeker voor gaan!! Dikke kus voor jullie en geniet vooral van alles en iedereen! Hele dikke knuffels van Robin & Tess!!
    xxxxxxxxx

• 09 Oktober 2012 - 22:57

Richard & Lydia:

Hallo toppertjes,
    Wat een goed nieuws om te horen dat jullie weer lekker aan het genieten zijn! Lekker met z'n viertjes op stap......
    Wat een leuke verhalen weer van de dolfijnentherapie..... Tim gaat het zoals altijd fantastisch doen en hij kijkt al uit naar het moment dat hij zijn vader eruit loopt ;-)
    Wel weer een hele waslijst, maar deze topper draait zijn hand er niet voor om!!!!!!

En volgens mij geniet Brent er ook lekker van! Big smile en zijn ogen uitkijken naar alle fijne mensen en dolfijnen om hem heen.

Geniet er lekker van en we kijken elke dag uit naar jullie update!

Dikke Kus,
    De Loddertjes