auditieve therapie Belgie - Reisverslag uit Sint-Truiden, België van Tim Veeke - WaarBenJij.nu auditieve therapie Belgie - Reisverslag uit Sint-Truiden, België van Tim Veeke - WaarBenJij.nu

auditieve therapie Belgie

Door: Patricia

Blijf op de hoogte en volg Tim

02 September 2013 | België, Sint-Truiden

Hallo allemaal,

Daar zijn we weer. Het is even geleden. En er is ook weer genoeg gebeurd de afgelopen tijd. En nu weer een nieuwe uitdaging in Belgie.

Ik zal even in het kort vertellen, wat er de laatste periode is gebeurt.

Nadat we terug gekomen zijn van de laatste vakantie. Zijn we allemaal weer ziek geweest. Tim heeft nog meerdere malen de streptokock bacterie gehad. Zo ook papa en Brent. En mama ook met een week ziekenhuis opname. Verder hebben allebei de jongens de waterpokken gehad. Brent kwam er redelijk doorheen, wel met antibiotica , omdat hij er een infectie bij had. En daarna volgde Tim... Jeetje wat is ons mannetje ziek geweest. Hij zat er helemaal onder, en na 4 dagen 40 grd koorts thuis, toch opgenomen. Zware antibiotica , pijnstilling en vocht via het infuus, om ons mannetje er weer boven op te krijgen..
Gelukkig is hij nu weer helemaal hersteld. Hebben wij nog een keer mogen genieten van een vakantie op gran canaria, waar iedereen weer is bijgekomen .

En nu zitten we in Belgie. Voor een auditieve therapie voor Tim.
Via via zijn we hier aan gekomen. We zijn een paar maanden terug voor een intake geweest. En nu zitten we voor 12 dagen hier in Sint Truiden.

Wat houd het in. Tim krijgt 3x per dag . 1,5 uur een koptelefoon op zijn hoofd, hij hoort daardoor muziek van mozart in combinatie met mijn stem, maar op een frequentie wat Tim hoorde bij mij in de baarmoeder.
Zo proberen ze bepaalde hersenen weer te activeren vanuit de basis, waarin het in de buik of tijdens de geboorte is gestagneert.

Er komt hier een hele diverse doelgroep. Van kinderen met autisme, ADHD, meervoudig gehandicapten. Maar ook veel volwassenen om weer wat rust te krijgen in hun hoofd als ze bijv overspannen zijn. etc. Het kan eigenlijk voor iedereen...
www.atlantis-vzw.com

Gisteren zijn we met 2 auto's hierheen gereden. Volgeladen met van alles.. Van lakens en handdoeken, tot speelgoed, kinderwagens etc.. Een aardige volkverhuizing.
We zitten in een appartementje bij het auditieve centrum. Allemaal Low budget, omdat het een stichting is zonder winstoogmerk.
Maar wel lekker dichtbij, want tussen de sessies door hebben we maar 1,5 uur. En dat is best pittig... Voor ons allemaal.. Want ook Brent is mee. En die vermaken we in en rond het apprtement als de ander met therapie is. De therapie is elke dag ook in het weekend. Maar de mannetjes doen het TOP!

Vanochtend heb ik een half uur een verhaal voorgelezen, in een klein kamertje en dat is opgenomen. Om 11.30 kreeg Tim zijn 1e therapie.
Dat ging buiten gewoon goed. We hebben thuis geoefend om een koptelefoon op te houden. Ook ik heb mee geluisterd.
Tijdens de therapie mag Tim niet met muziek spelen of er mag niet gepraat worden.. Dat is allemaal best wel even wennen , omdat Tim eigenlijk altijd met muziek speelt.
Maar we gaan ervoor en voor het contact nog intensiever te maken tussen ouder en kind is dit ook een goede therapie.

Sint Truiden, is een leuke plaats, met een hoop terrasjes , er is nu kermis, dus straks even jumpen met de kindjes!
We gaan er wat van maken met z'n allen. We houden jullie op de hoogte!!

Bijgevoegd nog wat filmpjes (volgen nog), voor degene die ze nog niet gezien heeft. Van onze lopende kindjes!!!
jaja, allebei...
tot gauw weer.

Liefs, de Veekies

• 02 September 2013 - 15:49

Wilma:

Hallo Allemaal!

Wat bijzonder om te lezen! Heel veel succes, ik ben ontzettend benieuwd! Als de juf ook nog moet komen, geef je maar een gil

• 02 September 2013 - 16:03

Audrey:

Joehoeeee dus jullie zijn goed aangekomen met de vrachtauto's hahahaha!

Wat is het stil op het plein, we missen jullie nu al......
    Mooi huisje ;)

Succes, en we volgen jullie op de voet,
    Veel liefs
    XxX

• 02 September 2013 - 16:36

(O)pa Snel:

Fijn weer op de hoogte gehouden te worden, ik wens jullie een hele leerzame , success volle maar hopelijk ook fijne tijd toe !!!! en niet te veel frieten eten he'

• 02 September 2013 - 17:36

Ineke Blom V Ringelenstein:

Succes fijne en leerzame dagen.Zal weer mee genieten van jullie verslagen <3

• 02 September 2013 - 17:47

Remco:

Alle 4 heel veel succes!! We lezen jullie bevindingen met veel interesse.

• 02 September 2013 - 17:49

Jo En Jo :

Hè lieve schatten,

Leuk om jullie zo weer te volgen. Heel veel succes aankomende 2 weken.
    We zijn reuze benieuwd.

Liefs
    Jo en Jo
    Xxx

• 02 September 2013 - 18:09

Daisy:

Wat spannend allemaal weer! Ben benieuwd hoe Tim dit weer gaat ervaren! Heel veel succes en plezier met elkaar kussss van ons xxx

• 02 September 2013 - 18:46

Oma Jeannette En Opa John:

Wat een onderneming voor jullie zal zeker weer veel vruchten afwerpen voor Tim en ook voor Brent en jullie veel pkezier en jullie krijgen mooi weer mee en kussen en knuffels voor jullie vier.

• 02 September 2013 - 18:47

Heleen Roorda:

wat een verhaal zeg!!!! we zien en spreken elkaar te weinig. Ben erg benieuwd hoe dit gaat verlopen.
    Succes daar en geniet van elkaar.
    liefs heleen

• 02 September 2013 - 18:58

Jan En Auk Janssen:

jullie zijn weer goed bezig,wij volgen jullie op de voet,
    en wensen jullie veel succes,kusjes van deze kant.XXXX

Jan en Auk

• 02 September 2013 - 19:38

Marjon:

Leuk om jullie weer te kunnen volgen! Ik ben erg benieuwd wat de therapie voor Tim gaat brengen. Zet hem op allemaal!

• 02 September 2013 - 19:55

De Boontjes :

Ha Veekies!
    Wat een spannende en geweldige onderneming
    Zijn jullie weer aangegaan! En allemaal voor de ontwikkeling
    Van Tim, wat een bofkont is Tim met zo'n lieve papa en mama
    Die nooit op houden om iedere mogelijkheid aan te pakken
    Om voor hem te knokken!! Maar voor zo'n bijzondere schat
    Doe je dat met alle liefde!! Heel veel succes!! De therapie lijkt
    Me heel bijzonder!! Liefs en een dikke knuffel voor alle 4!!
    Xxxx

Heel veel succes.
    Dikke kus Boet,Job, marco en Maaike

• 02 September 2013 - 20:55

Ineke Fonteijne:

Ik wens voor jullie dat het oplevert wat jullie hopen.
    Succes!
    Ineke en Joop Fonteijne

• 02 September 2013 - 21:33

Bianca Speksnijder:

We wensen jullie veel sterkte, succes en plezier toe! Een geweldige onderneming waar je trots op mag zijn en leuk om te volgen. Groetjes Bianca.

• 02 September 2013 - 22:43

Frieda En Co.:

Hey buurtjes, wat spannend weer! We hopen dat de therapie iets oplevert en in ieder geval samen heel veel succes. Benieuwd naar het volgende verslag. Liefs van ons allemaal. Xx

• 03 September 2013 - 10:01

Palmyra En De Rest:

Hoi allemaal,

Het klinkt heel bijzonder allemaal! Ik ben benieuwd naar de resultaten!

Groetjes van de buurtjes

• 03 September 2013 - 12:15

Angelique:

Hoi!

Leuk om jullie zo mee te kunnen volgen. Heel veel succes en ook plezier!

Groetjes,
    Angelique

• 03 September 2013 - 12:22

Wally Dekker:

Lieve familie
    Wat een goed dat jullie blijven zoeken naar nieuwe mogelijkheden.
    Ik wens jullie een mooie en bijzondere ervaring toe met elkaar.
    Liefs, Wally

• 04 September 2013 - 13:56

Tineke:

Hoi hoi. Fijne intensieve tijd met z'n 4ren. Denk ik. Had er nog niks van gehoord. Heel veel succes en ook genieten. Gr. Tineke

• 05 September 2013 - 10:37

Rich En Lyd:

Dag lieverds,
    Wat een bijzonder avontuur gaan jullie weer tegemoet....spannend hoor. Het klinkt heel erg intensief! Jullie hebben iig veel quality time met elkaar, fijn! Veel succes en een dikke knuffel van de Loddertjes

• 07 September 2013 - 13:02

Lizetta:

sorry ff de vakantie drukte en de opstart van school sport ect.... maar uiteindelijk weer ff tijd genomen om jullie verslag te lezen... klinkt allemaal weer erg gezellig, intensief, knus.... heel veel sterkte met deze bijzondere therapie./ uitdaging... xxxx kus vanuit gouda