Bericht uit Sint-Truiden - Reisverslag uit Sint-Truiden, België van Tim Veeke - WaarBenJij.nu Bericht uit Sint-Truiden - Reisverslag uit Sint-Truiden, België van Tim Veeke - WaarBenJij.nu

Bericht uit Sint-Truiden

Door: Patricia

Blijf op de hoogte en volg Tim

07 September 2013 | België, Sint-Truiden

Hallo Allemaal,

Hier weer een berichtje uit Sint-Truiden.
Tim is bezig met een therapie sessie van 2ur, samen met papa en Brent ligt te slapen, zo kan mama een verslagje schrijven.

We zijn op de helft van een intensieve periode.
Tim ondergaat het allemaal super goed.
Het is nog al niet wat voor ons mannetje!
Normaal gesproken, vrij bewegen en lekker met muziek speelgoed spelen, en piano spelen.
En nu gebonden aan een koptelefoon, mag niet met speelgoed spelen wat geluid maakt en hij moet eigenlijk ook nog stil zijn.. Maar helaas dat laatste , daar heeft Tim geen boodschap aan en neuriet er lekker op los.
En elke dag vrolijk

Maandag gestart met 2 sessies en verder vd week , alle dagen 3 sessies.
We zijn inmiddels van boven naar beneden verhuist qua ruimte, omdat ze boven gaan opknappen.
8.30 heeft Tim de eerste sessie, dan gaat Xander mee.
Dan kom ik met brent na een poosje richting het centrum, want ze hebben daar ook een hele grote spelplaats/ballenbak.
Dan hebben we 1,5 uur om even wat te drinken, fruitje eten en dan weer terug. Dan gaan mama en Tim samen. Papa en Brent nr het appartement , om te eten en Brent een tukkie doen.
Na de sessie gaan wij ook even wat eten, even ontspannen , en dan gaan papa en Tim weer richting de therapie.
De laatste week was het prachtig weer, en ze hebben hier een heerlijk park in de buurt met speeltuin en dergelijke waar we ons na de laatste sessie goed vermaken.

De 2e dag kwam Jozef even een praatje met ons maken, hij heeft Meneer Tomatis nog gekend, oprichter vh centrum, en is nu het hoofd van het centrum.
Hij wilde nog allerlei dingen weten over de zwangerschap en de 1e periode erna.

Verder hebben wij op aanraden van Angelique uit Rijndam een Vibre pen over laten komen uit Amerika. Dat is een rubbere pen, die trilt waar Tim af en toe op kan bijten als hij dat nodig heeft, om zijn spanning weg te bijten.
Die kende Josef nog niet , en was erg onder de indruk. En wilde wel het adres hebben..
Maar zeker ook van Tim. Dat hij alle liedjes kan neurien en piano spelen.
En als klap op de vuurpijl vertelde mama trots dat Tim kan beeld lezen... HIHI... toen viel zijn momnd open... En zei.. Jullie Tim heeft een GAVE..

Zo dat compliment hebben we vast binnen op de dinsdag!!

Vrijdag hebben we een voortgangs gesprek gehad.

De 1e 5 dagen vd therapie, krijgt 99% vd mensen dezelfde frequentie qua geluid binnen, en de 1e 5 dagen ook alleen de moederstem. Dat triggert het gedeelte van de hersenen wat evt is gestagneert tijdens de zwangerschap. Vanaf vandaag is Tim over op Mozart in combi met de moeder stem.
Tim hoort niet echt mijn stem, hij hoort het geluid , als wij iemand horen praten en wij zijn onder water.

Woensdag krijgt Tim een Brainmap (EEG) , daar kunnen ze op aflezen wat er stagneert in de hersenen qua ontwikkeling.
Daar gaan ze dan de frequentie vh geluid weer op aan bieden, om de onder ontwikkelde gedeeltes extra te stimuleren. (hopelijk lukt de EEG)
En dan horen we ook binnen hoeveel weken we het beste weer terug kunnen komen. Dat is dan 5 dagen.

Wij spreken hier verschillende families met diverse dingen, maar de meeste zijn hier om de zoveel weken. Sommige al voor de 12e keer.

De komende weken moet gaan uitwijzen of het effect heeft, of we dingen zien veranderen bij Tim..

Tot nu toe, gaat het super , ondergaat hij het goed, is 's avonds wel echt moe. Slaapt wel een stuk onrustiger als dat we gewend zijn, maar dat kan erbij horen.

EN onze Brent die doet het ook echt heel goed. Die hobbelt overal mee naar toe. Zwaait gezellig naar iedereen! Babbelt gezellig
Is onder de indruk van alle auto's , tractors etc... EN steelt de show met zijn glimlach en zijn loopfiets..

Ik ga nu maar stoppen met Tikken, en voeg er foto's bij om een beetje beeld bij het misschien wat soms technische verhaal te krijgen..
Maar dan weet iedereen een beetje wat we aan het doen zijn...

Fijn weekend allemaal!

• 07 September 2013 - 17:43

Ineke:

Toi Toi met de EEG Tim blijft vrolijk En Brent geniet lekker mee Dikke kus XXX

• 07 September 2013 - 21:21

Lizetta:

jeeejte jullie hebben het er maar druk meee..... maar het is voor een goed doel.... heerlijk om weer wat te kunnen lezen over jullie leventje ver weg.... leuke foto's van de twee mooie mannen.... die van xander is helemaal uniek hihihiihi... geniet en veel succes met tim ben zeer benieuwd.... En de gave die heeft hij allang laten zien tochhh ( fietsen, lopen, muziek, zingen) maar toch altijd weer heerlijk als een vreemde het zegt en ziet... ciaoooo dikke kus van ons... XXXXX

• 08 September 2013 - 06:46

De Boontjes :

Lieve Veekies,
    Zo wat een week hebben jullie al achter de rug zeg..
    En wat geweldig dat zij (ook) inzien dat Tim een gave heeft!!
    Heerlijk dat jullie ook zulk mooi weer hebben en tussen de bedrijven door lekker buiten kunnen
    genieten van het mooie weer en de leuke speelplaatsen.
    Spannend wat het de komende weken gaat opleveren voor Tim.
    Veel succes en een dikke knuffel voor jullie! Liefs xxxx

• 09 September 2013 - 01:40

Oma Jeannette En Opa John:

Wat een kanjers zijn jullie daar weer aan het harde werken zien we maar jullie hebben rr zo te zien heel veel zin in heel veel succes alle vier.kus en kroelen van ons.

• 10 September 2013 - 10:00

Loddertjes:

Wat een mooie verhalen, en wat doen jullie het allemaal goed. Het zal vast ook wel impact hebben voor Tim, maar het is een enorme kanjer!
    Heel veel succes en geniet er ook een beetje van (ondanks alle drukke activiteiten).

En Xan ik hoop dat je mee kunt komen met het sporten.... het zal wel lastig zijn... :-)

Dikke kus van de Loddertjes

• 10 September 2013 - 12:38

Ineke Fonteijne:

Bijzonder!
    We hopen dat dit voor Tim gaat werken.
    groet,
    Joop en Ineke

• 10 September 2013 - 13:07

Frieda En Co.:

Pfoe hee, wat een verhaal! Wel heel intensief voor jullie allemaal hoor, respect......
    We hopen dat jullie je ook nu nog steeds kunnen vermaken ussen de bedrijven door (nu het weer iets minder is:-(.) Zet hem op, het is voor een goed doel!!!!
    XX van ons