Mijn bewuste keuze - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Tim Veeke - WaarBenJij.nu Mijn bewuste keuze - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Tim Veeke - WaarBenJij.nu

Mijn bewuste keuze

Door: Patricia

Blijf op de hoogte en volg Tim

10 Oktober 2012 | Curaçao, Curaçao

Goedemorgen allemaal,

Maar in het bijzonder de kinderen van groep 1-2D van de Wingerd en de beren van de groep Grote Beer uit Dordrecht.

Lieve allemaal,
Wat leuk dat jullie mij allemaal volgen in de klas.
Ik heb het super naar mijn zin hier in het zonnetj en bij de dolfijnen.
Ik zwem elke dag ongeveer 1,5 uur met Li-na, zo heet de dolfijn.
Met haar doe ik allerlei kunstjes die ik zelf mag kiezen dmv fot’s.
Veel plezier met foto’s en filmpjes kijken.
Liefs, Tim xx

Het is hier heerlijk zonnig en zón 32 graden…
Na hetzelfde ochtend ritueel, gaat papa met de shuttle bus naar de supermarkt.
Mama en de boys gaan vast naar het strand. Tim met zijn rollator en Brent moedigt hem aan, met Ernie in de wagen! En daar wil Tim wel voor lopen haha…

Als papa er weer is nemen we nog een plons in de zee, en na een happie op naar het CDTC.
Het eerste half uur is Tim binnen aan het oefenen daar zijn wij niet bij.
Later komt hij op een skate board naar buiten.. Tot halverwege, dan loopt hij verder en Merel houdt hem alleen aan zijn labeltje vast.
In het water doet hij allerlei kunstjes met Li-na , waar Tim zelf voor kiest dmv foto’s
Op het dok zit Tim weer op de skippy.
Hij kiest dmv een foto voor de trilstaaf om zijn mond, kaak en tong te masseren.
Dat vindt Tim heerlijk. Als ze dmv JA/NEE kaarten vragen of hij het nog een keer wil. Weet hij niet hoe snel hij de JA kaart moet pakken.
Daarna weer in het water met LI-Na, waar ze nog oefenen met hoofd-romp balans.
Na de sessie wordt Tim gedragen door Merel. Hij is best moe.

Merel verteld dat ze binnen Tim hebben laten kiezen dmv 4 foto’s op een bord. Waar ze de foto ook plakte , hij pakte altijd de foto vd bal.Hij kiest dus bewust.

Wij hebben zelf niet meer veel met de kaarten gedaan thuis. Al lijkt het erop dat het toch echt wel werkt.. En hierdoor Tim invloed heeft op de dingen die hij wil doen.
We zullen het gaan zien de komende 2 weken of dit toch voor Tim zijn communicatie systeem is…
Na de evalutie kwam Ricarda (therapeute van vorig jaar) nog even kroelen met de boys en lekker even bijkletsen..
Na nog een duik in de zee, een happie op het balkon liggen de boys weer heerlijk te slapen..

Op naar een nieuwe dag…!!
Liefs v ons xx
(vandaag een wat beknopter verslag nadat de verbinding het hier 4x heeft begeven, en morgen slaan we een keertje over)
Als jullie op onderstaande youtube links klikken, kunnen jullie de filmpjes bekijken.

• 10 Oktober 2012 - 08:10

Hendrik En Niels:

Hoi knapperds,

Zo bijzonder dat hij daar zo goed op reageerde en een bewuste keuze maakt.
    Weet dan wel hoe een bus werkt. Hahahahaha "!!!! Zo te zien heeft Brent ook
    goed naar zijn zin!!! Succes met de therapie. En lekker genieten!!!

Dikke kus Hendrik en Niels

• 10 Oktober 2012 - 08:37

Ineke:

Goed gedaan Tim een voetbal kiezen Zou papa zijn keus ook zijn Dikke knuffel XXX

• 10 Oktober 2012 - 09:51

Groep 1/2 D:

Hallo Tim,

Wij hebben net de foto's en de filmpjes bekeken en je verhaaltje gelezen.
    We hebben een heel hard applaus voor jou gegeven en geroepen: "Tim is de beste"
    We zijn heel trots op je en wensen je nog veel plezier. Geef Li-na maar een dikke kus van ons.
    De groeten aan allemaal, ook aan Li-na!

Liefs en een knuffel en we missen je,
    alle kinderen van groep 1/2 D en juf Wilma van De Wingerd

• 10 Oktober 2012 - 10:03

(O)pa Rinus:

Goede morgen alle vier, want als jullie dit lezen zal het wel ochtend zijn bij jullie, ik was al benieuwd hoe het weer en de temperatuur zou zijn bij jullie maar dat is uit de verslagen en foto's wel duidelijk geworden. Prachtig hoor deze communicatie. en wat mooi om te zien hoe Tim weer onder jullie bezielende anthousiasme zijn therapieen volgt en ik ben nu al heel benieuwd hoe hij weer gevorderd is in zijn communicatie en zijn totale gesteldheid. begrijpelijk is natuurlijk de meeste aandacht voor Tim, en dat is goed hoor, maar voor Brent is het ook al goed om zo met zijn broer bezig te zijn. Maaaaaaaarrrr het belangrijkste zijn natuurlijk JULLIE!!! jullie maken het allemaal mogelijk, en kiezen voor deze vakantie vorm, chappoo!!! Ik ben onwijs trots op jullie. en juist daarom kom ik vroeg uit bed om jullie naar Schiphol te brengen en weer op te halen, hoewel dat laatste weet ik nog niet zeker hoor, dat zal de komende tijd moeten blijken uit jullie verslagen!! ha, ha.
    Heel goed om een dagje over te slaan met schrijven, neem ook jullie rust, althans zeker jij Patries, laat Xander maar goed voor jullie zorgen, die kan weer uitrusten bij Stubbe als hij weer terug is (geintje)
    Daaaaagggg alle vier, lieve groeten van de Goejanverwelledijk. XXXX xxxx

• 10 Oktober 2012 - 10:53

Oma En Opa Van Der Veeke:

Hallo dadelijk want jullie liggen nu nog in bed denk ik want hier is het 10.45 in de ochtend.Het is weer een heel leuk en prachtig verhaal en mooie beelden van die mooie kereltjes e jullie twee zien er nu al allebei uitgeruster al uit. Nu maar lekker een dagje heerlijk genieten met z'n viertjes groetjes en kussen van ons.

• 10 Oktober 2012 - 17:06

Gaby & Daniel:

Dag lieverds,

Wat heerlijk om jullie avonturen weer zo op de voet te kunnen volgen! Tim want ben je toch een knapperd, ga zo door lieve schat en laat iedereen een poepie ruiken ;-)

Brent wat wordt je toch al groot en je kijkt zo wijs uit je ogen. Bijzonder om ook jou daar nu te zien. Vorig jaar nog in mama's buik en nu al zo'n bink, die dan ook nog eens zijn grote broer zo stimuleert!! Ga zo door,geniet alle vier en kom uitgerust en nog wijzer terug!

Love U4
    xxxx (voor ieder eentje)

Gaby & Daniel

• 10 Oktober 2012 - 18:14

Auk En Jan:

hallo allemaal wat fijn dat jullie met ze viertjes zo genieten.
    en wat zijn de filmpjes erg leuk,en wat genieten we van tim
    dat hij zo goed ze best doet.en wat ziet brent er ook leuk uit met
    zijn stoere pet.
    we kijken uit naar meer leuke belevenissen.
    kus aan jullie allen
    auk en jan

• 10 Oktober 2012 - 21:51

Judith:

Hoi Tim
    Wat kan jij goed zwemmen met de dolfijnen.
    Jullie genieten er allemaal weer van, heerlijk hoor.
    Wat wordt Brent alweer groot zeg.

Judith van de Pluto Mytylschool de Vlij

• 11 Oktober 2012 - 12:44

Yvonne, Bas & Kids:

Hoi lieverds, wat een fijne berichtjes, foto's en filmpjes delen jullie met ons. Jullie zien er alle vier echt heerlijk ontspannen uit! Voor ons volop mee genieten... Wat doe je het goed Tim, je hebt al weer zo veel geleerd. Spannend wat de training de komende dagen allemaal bij je los maakt! En Brent zo lekker bij mama op schoot en de grote wereld aan het ontdekken.... Heerlijk om te zien! Veel liefs van ons

• 11 Oktober 2012 - 13:18

Frieda En Co.:

Jongens wat heerlijk om te zien, wat zitten jullie er lekker bij! Mooi uitzicht en een groot appartement. Zon, zee, strand en elkaar wat wil je nog meer?! Voor ons extra speciaal om Tim met Merel en Li-Na te zien, geef ze maar een dikke kus van ons! Klinkt goed wat Tim allemaal doet en nu alweer laat zien, kanjer! Dan te bedenken dat jullie er pas net zijn! En die Brent, geweldig manneke haha, met zijn mooie lach en blauwe ogen steelt hij sowieso de show. Hoop snel weer meer foto's te zien en we genieten met jullie mee hoor, veel plezier en tot later. Dikke x van ons allemaal.

• 11 Oktober 2012 - 22:25

Angeline:

Lieve allemaal,

Goede berichten, Wow.Wat zien jullie er allemaal goed uit. Ik ben benieuwd of het communicatie systeem ook bij ons kan worden toegepast dan kunnen we er allemaal van profiteren. Ik zie hem lekker rondstapen met alleen een hand aan zijn labeltj.... Geniet en geeft Tim een knuffel.

groetjes Angeline