Het is hier DOL-FIJN - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Tim Veeke - WaarBenJij.nu Het is hier DOL-FIJN - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Tim Veeke - WaarBenJij.nu

Het is hier DOL-FIJN

Door: Patricia

Blijf op de hoogte en volg Tim

01 Oktober 2014 | Curaçao, Curaçao

Jaaaa, daar is tie dan... Ons 1e reisverslag!

Zaterdag stond opa met aanhanger om 6.30 bij ons voor de deur.. Schiphol we komen eraan..
Na een lange incheck tijd, moesten we gelijk door om te boarden.

We zaten nog niet Of.... Daar kwam de melding...
Technisch mankement inde cockpit.. Kon wel een uurtje duren. Dat werden er ruim 3...
En toen de lucht in..
Na 17 uur onderweg te zijn geweest van deur tot deur... Kwamen we aan in ons heerlijke appartement.
Mannetjes gelijk slapen, xan nr de Albert Heijn en patje de koffers uitpakken.. We zijn er !!!

Zondag een relaxte dag. Bakkie bij Cabana beach, strandje, zwembad en vast even bij het dolfijnen centrum kijken..

Maandag de 1e therapie. 10.30 met Ricardo en dolfijn Chabilita..
Vertrouwd...
Wat fijn om hier weer te zijn.. Na het intake gesprek gaat Tim starten .. Wij doen met Brent een bakkie en dan komt Tim naar buiten lopen in zijn wetsuit..
Op naar het water..
Tim moest duidelijk een wennen.. Hij was in het begin een beetje bozig. Maar na een rondje "racen" op Chabilita d'r buik , was de boosheid verdwenen.
Op het dok werken en dan weer het water in..
Tim doet het goed. En Brent vermaakt zich prima langs de kant..
DOL-FIJN TIM mama...
Hij is trots op zijn broer.. Goed gedaan Tim roept hij na afloop .

De middag vertoeven we aan het zwembad en aan het strand..
Hapje eten op ons heerlijke balkon..
Genieten met z'n viertjes.

Vandaag , dinsdag..
Na een ochtend duik in het zwembad. Een bakkie aan het strand , lopen we weer nr het dolfijnencentrum.
Brent gaat met papa bij de haaien kijken en op de boot..
En dan komt Tim op een karretje zingend met de meiden naar buiten rijden..
Chabilita begroet ons al.. Tim heeft er zin in.
En we zien al duidelijk verschil met gister.
Hij houdt de dolfijn goed vast...jaja. Met beide handen.. En hij heeft het al snel door.. Als je met je hand op het water slaat, dan komt de dolfijn naar je toe.. Dat doet hij dus regelmatig..
En Chabilita en Tim kroelen al heel wat af..

Na afloop komt Ricarda met een "drukvest" aanlopen en een kleuren bord..
En wat is ze trots en enthousiast... Verbaasd dat Tim zoveel weet en kan..
Hij moest binnen gekleurde wasknijpers van een lijn afhalen, teruglopen over een dikke mat en dan de gekleurde knijper op de juiste kleur leggen.. En toen was mama ook verbaasd. Tim had er 6 van de 7 goed.. En ook als hij ze kruislings moest leggen..
Hij had daarbij een drukvest aan, voor meer bewustwording van zijn romp, dat leek hem te helpen.

Verder is Tim al een tijdje bezig met woordbeeld lezen, ook dit zetten ze hier voort. Er zijn 4 woorden : werken, zwemmen, wc, aankleden die Tim moet gebruiken.
Hij moet de kaartjes, waar de woorden op staan uit een bonen bak halen en zelf op een bord plakken.dat doet hij na 2 kaartjes zelf.

Op het dok gingen ze memory spelen. Kijken hoe Tim zijn geheugen is en zijn concentratie...
Ook hier deed hij het weer super.
Hij kreeg een kaartje te zien, dat legde ze dan weg en dan moest hij het andere kaartje erbij zoeken. Ook dat deed hij 6 vd 7x goed , en zelfs als hij tussen door (expres ) werd afgeleid door Chabilita die hem kwam kroelen op het dok.. Dit ivm kijken hoe Tim zijn geheugen is.. En zelfs dan wist hij de kaartjes bij elkaar te zoeken..

We lopen met een trots gevoel naar het strand.. Tijd om te chillen..
Donderdag mogen wij met Chabilita zwemmen..
Hopelijk mag Brent ook mee. Al is dat eigenlijk pas vanaf 3 jaar..

Verder hebben we kennis gemaakt met Paul, de psycholoog .
Met hem gaan we komende week nog een gesprek hebben om te kijken of we het met Brent goed doen, omdat Tim soms veel zorg vraagt , willen we Brent daar niet in te kort doen.

dus jullie lezen het al... Het is fijn om hier weer te zijn..
Nu lekker met een bakkie op ons balkon....

Liefs, de veekies

• 01 Oktober 2014 - 05:14

Jo En Jo :-):

Wat een leuk verslag !! En nog leuker om te lezen dat alles goed gaat en dat het met Tim zo goed gaat. En vertouwde gezichten bij de therapie. Ricarda zal verbaasd hebben staan kijken hoeveel sprongen Tim heeft gezet. Super ook om te lezen dat jullie genieten. De foto's zeggen daarin genoeg. Heel veel plezier en geniet lekker. Liefs en xxx

• 01 Oktober 2014 - 07:03

Marjon:

Jaaa wat goed zeg! Ontzettend leuk om te lezen. Ik ben heel benieuwd wat Tim allemaal nog laat zien. Veel plezier vandaag weer. Tim wil je een kusje van Bram aan Chabelita geven?

• 01 Oktober 2014 - 07:58

Judith:

Hallo hallo Veekjes,

Wat een prachtig verhaal, kippenvel!
    Super dat het zo goed gaat met Tim zeg, knappe jongen.
    En mooi wat en lief hoe Brent reageert.
    Ik hoop dat Brent ook mee mag zwemmen een donderdag. Hij moet ze gewoon even inpakken met z'n vriendelijke glimlach en dan komt het goed.
    Ik wens jullie een dol-fijne tijd!!!!

Groetjes Judith.

• 01 Oktober 2014 - 09:03

Opa En Corine:

Wat een leuk begin van de ochtend om dit te lezen en te zien, de start was vertraagd, maar dat kunnen jullie gauw vergeten nu het al weer zo leuk druk is.
    Wij zijn trots op jullie, dat jullie dit allemaal doen voor Tim en Brent. nogmaals genieten jullie zelf ook, rust lekker uit na zo'n drukke zomer hebben jullie dat wel verdiend. Groetjes van Opa Volvo

• 01 Oktober 2014 - 09:41

Miranda:

Wat een leuk verslag weer ome jan en tante anneke lezen ook weer gezellig mee zo met een bakkie erbij lezen we dat op de computer op na het volgende verslag fijne vakantie nog groetjes miranda

• 01 Oktober 2014 - 09:43

Ineke Blom:

Wat geniet ik weer
    Niet met droge ogen te lezen
    Zoveel respect voor jullie
    Kijk uit naar de volgende reisverslag
    Xxx

• 01 Oktober 2014 - 09:45

Du Westerhoffies:

Wat een prachtig, positief verhaal. Ook wel kippevel. Fantastisch dat het zo goed met Tim gaat maar ook dat jullie Brent niet vergeten. Ennnuuhhhh.... denk ook een beetje aan jezelf, jullie mogen jezelf ook verwennen. Groet van Trudie en Gerrit

• 01 Oktober 2014 - 09:50

Esther Van Noort:

Wat een fijne verhalen! Super dat Tim het zo goed doet. Jullie zijn toppers!

• 01 Oktober 2014 - 10:04

Richard En Lydia:

Wat een mooie verhalen...en wat fijn om te lezen dat het elke keer weer een stap vooruit is. Steeds weer verbeteringen. Dan moet je Tim echt een doorzetter zijn, en papa en mama trouwens ook.

Als je deze positieve berichten zo leest krijg jezelf ook energie en zin om je doelen na te streven.

Veekies veel plezier en geniet ervan, maar rust ook goed uit.

Groetjes,
    Richard en Lydia

• 01 Oktober 2014 - 10:49

Karine:

Lieve Veekies,

Wat een geweldig 1e reisverslag...wat doet Tim het goed zeg! Wat knap van de gekleurde knijpers en het spelletje memory! Mn ogen werden vochtig bij het zien van de foto van de knijpers! Topper is Tim!!
    Geniet verder van jullie welverdiende vakantie! Even weer opladen en genieten van elkaar...
    Dikke knuffel voor jullie 4..
    Liefs van de Boontjes xxx

• 01 Oktober 2014 - 18:20

Auk En Jan:

wat een kanjer is Tim toch,en wat kunnen jullie daar trots op wezen
    geniet er maar lekker van met ze viertjes
    we kijken uit naar je volgende verslag xxx
    groetjes auk en jan

• 01 Oktober 2014 - 18:47

Sandra:

Wat een heerlijk verhaal om te lezen. Tim die het zo goed doet en het helemaal naar zijn zin heeft en Brent die lekker meegeniet van alles en straalt op de foto's (en ondeugend is). Wat is vakantie toch fijn, zeker met zo'n aangenaam warm zonnetje erbij.
    Dikke kus San

• 01 Oktober 2014 - 21:43

Bianca Msz:

Hallo lieve familie,

Heerlijk om te lezen dat jullie het zo fijn hebben met zn viertjes!
    Wat een mooie verhalen.
    Geniet in het mooie curacao en Tim heel veel plezier bij de dolfijnen!

Dikke knuffel,
    Bianca, maasstadziekenhuis
    Ps...ik word mama :-)

• 02 Oktober 2014 - 08:52

Ineke En Joop Fonteijne:

Wat fijn om te lezen dat het zo goed gaat.
    Wat moet dit een heerlijke ontspannen omgeving zijn, dat zal jullie alle vier goed doen.
    Geniet ervan!
    groet,
    Joop en Ineke

• 03 Oktober 2014 - 09:24

Tante Wendy:

Hallo lieverds
    Wat is het weer leuk om de verhaaltjes en foto's te zien
    en zeker de vooruitgang die Tim maakt.
    Heel veel plezier met zijn viertjes!
    Dikke kus

• 03 Oktober 2014 - 10:30

Frieda En Co.:

Mooie foto's jongens! Die zeggen meer dan duizend woorden. Fijn om te lezen hoe goed Tim het doet en dat Brent ook enorm geniet (EN mag zwemmen met de dolfijnen! Stoer!). Geniet lekker van iedere minuut, wij genieten op afstand mee :-)
    XX

• 03 Oktober 2014 - 22:56

Angeline:

hoi hoi

heerlijk om te lezen. Veel positieve dingen....leuk van dat drukvest....Geniet lekker

groetjes Angeline