Genieten.... Met de grote G..... - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Tim Veeke - WaarBenJij.nu Genieten.... Met de grote G..... - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Tim Veeke - WaarBenJij.nu

Genieten.... Met de grote G.....

Door: Patricia

Blijf op de hoogte en volg Tim

20 Oktober 2015 | Curaçao, Curaçao

Hallo lieve allemaal,

Daar ben ik weer... :-)
Jaja, genieten met de grote G...

De jongetjes zijn weer beter op nog een snotje en hoestje na..
Onze (schoon) papa gaat ook elke dag een beetje beter ..
Al zal hij nog wel een weekje of 2 in het ziekenhuis moeten blijven.
Maar hij gaat de goede kant op..

En hier.. Dolfijnen, zon, zee, strand, lekker eten en elkaar ..

We hebben de 1e week therapie afgesloten , met een vrolijke Tim.
Die het super doet, qua woorden en letter herkenning.
Maar ook motorisch moet hij flink aan de bak..
Binnen doen ze oefenen met opstaan , stabilisatie (door over een Fatboy te lopen) en veel met klanken en letters. En hij moet zelf naar het Dok lopen..

Onze Brent heeft afgelopen zaterdag met Ricarda gezwommen.
Onze family swim hebben we aan Brent besteed.. En ook dat was een feestje!! Wat heeft hij genoten. Alle kunstjes met Shabelita. Maar ook op haar buik mee zwemmen.. (Heel hard)
Heerlijk om 'm te zien stralen .

Ook nog een bezoekje aan Willemstad gebracht en hapje gegeten bij Wilfred en verder uitgerust..

Vandaag moest Tim weer aan de bak.. Hij was een beetje stilletjes vanochtend ..
Maar duidelijk al zijn energie gespaard voor de therapie!!
Binnen 3 x heen en weer over de Fatboy en maar 1x geknield ! En heel veel klanken en woorden geoefend... En ja.. We horen steeds meer letters en soms een woordje..
En toen naar het dok!! Zonder te stoppen en vast te houden! Met best wel veel oneffenheden en heuveltjes!

In het water was het feest.. Tim bleef lekker 'kletsen' op zijn manier.. En shabelita deed vrolijk mee..
En ja.. Tim heeft af en toe alleen gezwommen, zonder Ricarda.. En dan doet hij op zijn manier goed mee zwemmen!
Ook weet hij de gebaren om Chabelita te roepen (op het water slaan) hahaha als het te lang duurt doet hij dat wel zelf.
En ook het gebaar om Chabelita te laten zingen weet hij.. :-)

Op het dok moest hij zelf de woorden Tim, Zon en Pop schrijven .
Door telkens uit 2 letters te kiezen!! 2 woorden in 1x goed!! Tim en zon.
Pop met 1 foutje.

En wat een lol in het water maar ook op het dok.. En ja, Tim vroeg zelf om zijn applaus.

Ricarda was zooo enthousiast na vandaag! Wat doet hij het goed!!
Hij kan nog ver komen met de letters/spellen/lezen.

En papa en mama kregen ook een les mee vandaag!
We mogen Tim niet meer zoveel helpen. Hij moet zelf leren aan en uit te kleden, en als hij iets vraagt hem er in herkennen en hem erbij helpen evt maar zoveel mogelijk zelf.
Hij weet maar al te goed dat hij wordt geholpen terwijl hij het zelf kan.. En ook meer kracht oefenen thuis.
Zware dingen weg duwen of wegtrekken.. Hem laten voelen wat hij allemaal met zijn lichaam kan..
Dat is zoveel meer dan hij nu doet/beseft..

Dus we gingen weer met een trots gevoel naar het strand!!
Onze Brent had zich goed vermaakt tijdens de therapie in een bak water.. :-)

Lekker gechild , vooral in de schaduw want de gevoelstemperatuur was gister en vandaag 41 grd!

Brent vermaakt zich lekker heel de dag in het water.

Hij moet overal maar in mee.. En dat doet hij super!
Op naar mrg! Nu al weer zin in. Mama gaat een workshop communicatie volgen.

En leuk! Ricarda komt 16 nov naar Nederland voor een weekje.
Als haar schema het toelaat komt ze ons gezellig opzoeken!

Het is weer een heel verhaal geworden!!
Dat heb je .. Een trotse mama aan het woord..
Veel liefs, de Veekies xx

• 20 Oktober 2015 - 03:54

Hendrik En Niels :

Zoooo dat klinkt geweldig zeg!! Wat zijn wij blij dat we het zelf mogen komen aanschouwen! Zitten in de auto onderweg naar Schiphol op naar de Veekies!! Maar wat een vooruitgang weer!! Slaap lekker zo voor jullie en dan zijn we er. Tot straks

• 20 Oktober 2015 - 05:39

Tante Jo:

In 1 woord FANTASTISCH ! Echt super. En wat maakt Tim een sprongen. Dit zijn geen stapjes meer :-). Fijn om te zien dat jullie allemaal zo genieten. Aan de foto's te zien vermaakt Brent zich ook prima. Wat zal hij een verhalen hebben over het zwemmen met Chabilita. Heeeeeeel veeeeel succes met de therapie deze week en geniet lekker nog even. Liefs xxx

• 20 Oktober 2015 - 09:07

Opa:

Fijn en leuk om te zien en te lezen, gun het jullie van harte, veel plezier ook met Niels en Hendrik xxxx

• 20 Oktober 2015 - 09:16

Ineke:

Wat genieten jullie En leren jullie veel Daar gaan jullie ook voor maar het plezier straalt er van af.Kijk weer naar het volgende verslag uit xxx

• 20 Oktober 2015 - 11:18

Jeannette Van Der Veeke:

Wat een heel lang verhaal ,maar destemeer heel leuk om te lezen allemaal,zo beleven we het toch weer allemaal mee,en de foto's zijn ook weer helemaal te gek om te zien, lekker genieten nog en groetjes en kussen van (o)pa en (o)ma.

• 20 Oktober 2015 - 12:28

Frieda&Co.:

Ja ja mama Patricia ik herken het wel dat trotse gevoel en zo'n verhaal dat maar langer wordt! Maar maakt niks uit want altijd leuk om positieve verhalen te lezen dus morgen maar weer ;-)
    Fijn dat iedereen (ook thuis) weer aan de beterende hand is. Dat jullie genieten is wel duidelijk en Tim.... ja Tim.... geen woorden voor, de kanjer. Geniet nog lekker samen, hier herfstweer (wel mooi maar niet warm haha). Enjoy!
    XX

• 20 Oktober 2015 - 17:50

Auk En Jan:

wat weer een mooi verslag,en wat genieten jullie daar weer van
    en wat hebben de kanjers het weer naar hun zin.
    en wat doet Tim het weer goed
    nog heel veel plezier,
    xxxx

• 20 Oktober 2015 - 19:35

Sandra:

Hey Veekies,
    Leuk om te lezen weer. Die Tim gaat weer als een speer, wat doet hij dat toch goed! En Brent die het ook super naar zijn zin heeft, ook als hij alleen water heeft. Heerlijk toch. Wat is vakantie toch fijn. Jullie krijgen ook al een mooi kleurtje... Fijn ook dat het met je (schoon)vader steeds beter gaat. Dat is toch heel ingrijpend allemaal.
    Ik begrijp dat de twee pretletters onderweg zijn. Dat wordt nog gezelliger. Veel plezier met elkaar. X

• 20 Oktober 2015 - 20:12

Chantal:

Wat een heerlijk verslag! En grote genieten straalt er van af. En wat doet Tim het weer super zeg.
    De les voor pap en mam zal best een uitdaging zijn, je bent ook zo gewend om hem te helpen. Maar ook hier vinden jullie ongetwijfeld je weg weer in. Keep on enjoying xxx

• 21 Oktober 2015 - 11:18

Esther:

Wat een geweldig verslag weer. Wat fijn dat jullie zo genieten met jullie gezinnetje. Heel veel plezier nog.