Bijzondere momenten - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Tim Veeke - WaarBenJij.nu Bijzondere momenten - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Tim Veeke - WaarBenJij.nu

Bijzondere momenten

Door: Patricia

Blijf op de hoogte en volg Tim

05 Oktober 2014 | Curaçao, Curaçao

Hallo allemaal,

Zaterdagavond... Net terug van Mambo. Heerlijk wezen eten met onze vriendjes uit Bergen, die woensdag zijn aangekomen..

Vandaag was er geen therapie, en zijn we met zijn 4tjes naar Willemstad gegaan. Brent laten kennismaken met de Pontjes Brug.. En dat vond hij maar wat leuk..

De eerste week therapie zit er alweer op... En wat was het een fijne week...
Donderdag mocht Brent samen met Boet en Job (vriendjes uit Bergen )
op het dok , zodat ze de dolfijn konden aaien , en Tim van dichtbij konden mee maken...
Dat waren al zulke mooie momenten. Tim deed het super goed. En had maar wat door, dat hij toeschouwers had.
En Brent... Die vond het machtig...
Het was een mooi schouwspel om ze allemaal samen te zien.

Na het middagdutje van Brent, werd hij al wakker met het woord DOL-FIJN... jaaa, wij mochten in de middag met Chabelita zwemmen..
En dat was een hele ervaring weer voor ons allemaal..
Brent was totaal niet bang en luisterde goed naar Ricarda.
Wat heerlijk om ook Brent zo te zien genieten..

Behalve dat er bijzndere momenten zijn met de dolfijnen.. Zijn er ook hele mooie , tedere momenten met Job en Boet.. De interactie tussen de mannetjes is zooo mooi om te zien...

Vrijdag was alweer de laatste therapie dag.. Wat gaat de tijd snel..
Het evalutiegesprek met Ricarda was erg fijn...

Wat zijn we trots op Tim!! Ricarda staat er zelf ook van te kijken hoe snel Tim leert... Het is een SPONS, zei ze.. De woorden waar ze mee begonnen zijn , die kent hij na 4 dagen.
Hij moest een oefening doen , met schildpadden druk knoppen. Het woord wordt dan gezegd. Bijv. douchen. En Tim moet dan het kaartje met het woord erbij zoeken... En jahoor.. alle 5 de woorden goed.

en ook de kleuren kent hij .. Hij moest nog een oefening met de kleuren doen. Blokjes uit een bak halen en dan naar de tafel lopen, over een wiebel plank. En dan het blokje op de juiste kleur leggen. Ook dat deed hij zonder fouten.
Op het dok werken ze aan zijn mondmotoriek en het stimuleren van handen en voeten.
Tim mag dan een kaartje aanwijzen met de activiteit.
Als dan bij de bal kiest , die wordt dan over zjn voeten gerold. Steekt hij zijn voeten al naar voren.
En zo doet hij dat bij alle activiteiten. Dus hij kiest bewust wat hij wil...

En ook doen ze veel met tellen, omdat Tim dat erg leuk vind. En jaa.. ook zij horen , dat Tim het op zijn manier nazegd...
Qua cognitie en concentratie gaat Tim zo hard vooruit.

Dus blij.... Beide mannetjes doen het top... Brent is ook zo aan het kletsen . En is zo lekker aan het spelen en een heerlijke water rat...

Genieten dus op Curacao.. Morgen nog een Chill dagje. Dan kunnen we maandag weer genieten bij de therapie...
Fijne zondag!
xx de Veekies

• 05 Oktober 2014 - 08:49

Hendrik Niels :

Lieverds,

Wat mooi weer om te lezen!! Wat doet het jullie allemaal goed!!
    Fijn om te lezen. Ga lekker genieten van jullie chilldag

• 05 Oktober 2014 - 09:03

Ineke:

Is steeds geweldig om te lezen hoe goed de mannen het doen .Geniet van de mooie momenten XXX

• 05 Oktober 2014 - 09:37

Karine :

Wat een mooie berichten! Genieten daar xxxxx

• 05 Oktober 2014 - 09:57

Jo En Jo:

Oh wat super zeg. Zo fijn om te lezen dat jullie zo genieten en dat de mannen het goed naar de zin hebben. Wat goed dat Tim weer zulke grote stappen zet. De foto's zijn ook weer geweldig. Geniet nog lekker. Liefs Xxx

• 05 Oktober 2014 - 09:58

Trudie En Gerrit:

Wat een mooie zondagmorgen, zoveel positieve berichten. Geweldig. Succes volgende week en wij genieten met jullie mee. Hoe cwas het ook alwee? Bon Bini Dolfijn. Veel plezier van en met elkaar.

• 05 Oktober 2014 - 10:27

LIZETTA:

wat heerlijk om weer zulke mooie berichten te lezen ... heb gelijk zin om mijn strijk te doen en dat op zondag ochtend... genieten jullie nog lekker en succes met de volgende therapie aankomende week kus uit Gouda xxx

• 05 Oktober 2014 - 10:44

Amanda:

Wat heerlijk! Geniet er lekker van. Prachtige foto's! Dikke kus

• 05 Oktober 2014 - 10:46

De Buurtjes:

Dat ziet er super uit! Wat fijn dat Tim het zo goed oppakt en dat Brent zichtbaar geniet!

Geniet er nog even van!

Groetjes,
    Palmyra

• 05 Oktober 2014 - 12:36

Chantal :

Wat een mooie berichten weer. Fijn dat jullie zo genieten xxxx

• 05 Oktober 2014 - 12:58

Esther:

Fijn om te lezen dat het heerlijk is daar en dat jullie mannen het zo goed doen!
    Geniet er lekker van!

Liefs,
    Esther

• 05 Oktober 2014 - 15:04

Auk En Jan:

wat ziet dat er mooi uit,al die mooie gezichten,je ziet ze genieten
    en wat fijn dat het met Tim zo goed gaat ,en dat Brent het ook zo
    naar ze zin heeft.en wat weer leuke foto,s.
    we kijken uit naar je volgende verslag.geniet er van.XXX

• 05 Oktober 2014 - 16:26

Frieda En Co.:

Mooie foto's en verhaal! Puur genieten dat zie je zo :-) Op naar week 2, go Tim en Brent enne... het wordt hier al frisser, dussss brrrr. Altijd leuk om te lezen nietwaar ;-) Veel plezier!
    Xx

• 05 Oktober 2014 - 17:21

Tante Wendy:

Hallo lieverds

• 05 Oktober 2014 - 21:20

Mark, Janine, Robin & Tess:

Zo top van Tim!!! Heerlijk genieten van en met elkaar!!! Geweldige foto's we genieten gewoon mee!!!
    xxx van ons

• 06 Oktober 2014 - 08:05

Kirsten:

Wat super om te lezen!
    Fantastisch dat Tim het zo goed doet. Wat een kanjer.
    Heerlijk dat Brent ook zo geniet. Dat is wel te zien op de foto's ;-)

Nog een hele fijne tijd met elkaar!

Kirsten

• 06 Oktober 2014 - 09:02

Opa Volvo :

Dit wensen wij jullie, lekker ontspannen genieten met z,'n vieren , aan de foto,'s te zien lukt dat prima. Fijn vervolg gewenst .Tien, Corien en Rien uit Fietsend Drente.

• 07 Oktober 2014 - 13:39

Edith De Kreek:

Hier wat reacties van groep 3b van obs de Botter:

Romeo: Is het leuk daar Tim?
    Levi: ik hoop dat je een leuke vakantie hebt.
    Daniela: zijn de dolfijnen lief voor je?
    Cas: zo te zien heb je leuke dingen om te doen daar.
    Duncan: Wil je wel bij de dolfijnen blijven wonen?
    Nog veel plezier met z'n allen. Wij genieten hier van de foto's.
    Groeten juf Edith

• 09 Oktober 2014 - 10:28

Oma Jeannette En Opa John:

hallo kids dat gaat wel heel goed met jullie, en zeker et tim en brent wat doen ze het goed dat zien we ook op al die leuke/mooie foto''s dus nog maar lekker genieten een week kussen en knuffels van ons.

• 09 Oktober 2014 - 15:08

Peter:

Wat heerlijk om de mooie verhalen te lezen en te zien dat er, naast prachtige ontwikkelingen ook genoten kan worden van elkaar.
    Geniet er nog even van met zijn allen.